Publiciteit / Pers

Pers benaderen over jouw actie

Om meer aandacht te vragen voor jouw actie en ook voor het werk van MIND is er de mogelijkheid om de regionale en lokale media in jouw woonplaats te informeren over wat je gaat doen en waarom je geld inzamelt voor MIND.

Je kunt dan in jouw eigen woorden vertellen wat jouw motivatie is om aandacht te besteden aan psychische gezondheid en waarom dit belangrijk is.

We hebben een PDF gemaakt met de grootste media in iedere provincie in Nederland en jij weet vast wel welke lokale media in jouw omgeving te vinden zijn, die je dan ook kunt benaderen.

Vind je het leuk om de regionale en lokale media in jouw woonplaats te benaderen? Hierbij een paar tips:

  • Vermeld er dan in ieder geval duidelijk bij dat je de actie doet om geld in te zamelen voor de organisatie MIND en waarom je dit belangrijk vindt.
  • Verwijs ook naar (de URL van) jouw persoonlijke actiepagina. Hoewel niet alle media dit een op een overnemen, kunnen ze op deze manier wel meer informatie over de actie vinden.
  • Let er op dat regionale en lokale media meestal echt verslag willen doen van activiteiten in jouw woonplaats (en/of de plaats waar je je actie gaat houden). Gaat het over iets in een andere plaats, dan heeft het vaak niet zoveel zin om ze te benaderen.
  • Dit kun je zeggen over MIND: “MIND wil psychische gezondheid bevorderen en alle mensen die te maken hebben met psychische klachten ondersteunen. Meer hierover vind je op www.wijzijnmind.nl.”

Wanneer je de pers benadert, is het natuurlijk nooit zeker of ze er aandacht aan kunnen of willen besteden, maar nooit geschoten is altijd mis. Dus gewoon proberen! Mocht je er niet uitkomen en advies nodig hebben, dan kun je een mail sturen naar persvoorlichter Saskia Oskam van MIND, via saskia.oskam@wijzijnmind.nl. Veel succes en dank voor jouw moeite!